onsdag 10. september 2008

Snus vs. røyk?



Er det bare jeg som føler at snus blir mer og mer vanlig blandt jentene nå? Er det fordi man følger strømmen, eller blir virkelig jenter avhengig av snus helt ut av det blå? Går det på status, eller avhengighet? Før var det røyk som var "det store" - som alle måtte prøve. Nå er det som oftest snusboksen vi ser stikke ut av vesken, ikke marlboro pakken. Hva er greia? Er snus så mye bedre enn røyk? Og hvorfor?

Greit at røyk lukter vondt, men ser det så mye bedre ut med en stor leppe, og svart gugge renne nedover tenna? Det er ekkelt. Og snus lukter ikke akkurat roser det heller, om du er nærme nok. Skjønner det at nikotinavhengige kanskje mener snus er mest praktisk, med tanke på at snus kan man lettere gjøre inne, uten at noen merker det. Mens røyk må man ut i kulda og fryse fingrene av seg for.

Jeg spør dere, nettopp fordi jeg ikke er en fast røyker eller snuser selv.

Hva foretrekker du? Røyk eller snus? Og hvorfor?

7 kommentarer:

  1. Ja det er og utrolig digg!
    Så fin blogg du har, den likte jeg :-)

    Følte at snus var mye mer vanlig i fjord, det fulgte jo trenden på en måte, haha! men jeg foretrekker nus mer enn røyk om jeg er nødt til å velge. Snus er ikke like "farlig", det skader tannkjøtt og gir gule tenner, men røyk trekker man ned i lungene og har større skade. menmen :-D

    SvarSlett
  2. Det veit jeg ikke altså, er utrolig mange som snuser nå (jenter). Jeg gjorde det mer før, men jeg så utrolig teit ut og jeg følte meg fjortiss som gjorde det av en eller annen grunn ;s så sluttet ettervært. det er lenge siden nå men.

    Takk for det :-) Jeg linker deg om det er greit? mihi

    SvarSlett
  3. Det må du bare gjøre. :-)
    Kan linke deg også, jeg.

    SvarSlett
  4. Owl City - On The Wing.
    Dear Juliet - Take Me Away.

    Aw, koselig :-)

    SvarSlett
  5. Jeg liker røyk best. Selv om det er nikotin i snus også, føler jeg ikke at jeg får noe ut av det. Hvis jeg er røyksugen, klarer jeg ikke ta en snus for å roe det ned liksom ;p

    SvarSlett
  6. Jeg synes snus er best! Det synes ikke så godt på meg,siden jeg har så digre lepper:P hah, bortsett fra når jeg ler! Jeg har snus i ca ett år, men skal slutte nå. Grunnen til at jeg starta var fordi jeg skjønte ikke hvorfor alle synes det var så digg, så ville finne det ut. Noe jeg ikke burde gjort! Så syntes jeg det var så digg, så starta med det. Det er heller ikke så lett å slutte når kjæresten min snuser hele tiden og alle vennene mine rundt meg snuser. Men skal faktisk prøve å slutte før jul, selvom det blir vanskelig:)

    Jeg fåretrekker heller snus enn røyk, fordi jeg føler at jeg får mer nikotin av det,og det er faktisk sant. For det står. Eller det spørs hvordan snus det er da, man kan ikke akkurat snuse mocca for man får jo ikke noe igjen for det. hvertfall sånn jeg føler det. Så derfor snuser jeg Skruff!;)
    Røyk luker ikke så veldig godt, og man kan ikke akkurat røyke inne på skolen heller. også får man gule tenner, dårlig ånde, gule fingre osv.

    SvarSlett
  7. jeg går for røyk - siden jeg har regulering og da ser utroolig dum ut med snus! jeg røyker ikke spesielt mye heller, men valget hadde falt på røyken uansett tror jeg. snusen renner bare og svir under leppa. :p

    SvarSlett