onsdag 29. oktober 2008

Det snør, det snør, tiddelibom

Den sangen klang i våre ører i dag tidlig. Pernille og jeg hoppet nedover veien, arm i arm, snøen som dalte og med iskalde hender og sang en liten trall. Bussene sto bom fast, så vi ringte rett og slett Ole. Han og Line sto og ventet på bussen på torget, så vi gikk opp til dem. Vi gadd rett og slett ikke å stå der og vente, så vi gikk inn til Kaféen til Ole og familien og drakk en dobbel latte. Herlig start på dagen. Vi fikk en slags "Jul i Manhatten" følelse der vi satt i varmen, på en uåpnet kafé med jazmusikk i bakgrunnen og drakk kaffe mens snøen seilte ned utenfor vinduet. Så kom faren til Ole med firehjulstrekkeren sin og ødela idyllen...



Jeg er da veldig glad for at snøen endelig kom. Det kribler i beina mine etter å stå på snowboard. Er det noe jeg virkelig savner, så er det brettet mitt.
For dere som lurer så gikk bykjøringa veldig bra. Gruet med noe ekstremt, siden omtrent alle jeg vet om som har lappen sa det var så forferdelig. Vet dere hva?, jeg syns det var kjempemorsomt. Litt utfordring må man ha!, En ting som irriterer meg bare, er foreldre som stikker barnevogna ut i veien, for så og se om det er ledig. Om en sjåfør ikke en dritrask på bremsen kan han lett kjøre over babyen din. Herre, ikke bruk barnevogna som en "trafikkstopper". Dårlig planlegging..
Nå skal jeg se om jeg kommer meg opp i hallen. Viktig trening i dag, og en enda viktigere kamp på søndag. Gleder meg! I morgen er det glattkjøring. Hørt det er ekstremt morsomt, så det gleder jeg meg til. Passer bra i tillegg. Tenk om jeg skulle hatt bykjøringen i dag a, dere.. Ha en fin kveld!

3 kommentarer:

  1. oi, så mye snø ;-o
    her er det kun regn, masse regn!
    søte bilder <3

    SvarSlett
  2. Freesh jakke :)
    Kan jeg spørre hvor du har dyrket frem den?

    SvarSlett