fredag 7. november 2008

Tips mot søvnløshet

Du ser at klokka begynner å nærme seg way-past-bedtime og begynner å bli stressa. Puta ligger feil, nakken er vond, dyna er klumpete og du er egentlig ikke trøtt. Hva faen gjør man da? Sove går ikke, for uansett hvilken stilling du har, ligger du feil på en eller annen måte. Det er stressende. Man blir irritert, gruer seg til å stå opp, og har bare lyst å gi blaffen i skolen dagen etter. Ekkel følelse.
Sånn hadde jeg det i natt. Jeg fikk ikke sove uansett hva jeg gjorde. Klokka ble mer og mer, til slutt så jeg 2 tallet, og da ble jeg virkelig stressa. Når man stresser med å sove, så funker det enda dårligere fant jeg ut.
Trodde dere dere skulle få tips? Nei. Jeg trenger tips. Jeg sier til meg selv jeg ikke skal lukke opp øynene idét jeg merker jeg kanskje er på vei til å sovne. Men da er det selvfølgelig et eller annet jeg bare se etter. Nysgjerrigper.
Hjelp meg. Orker ikke fler morninger som dette, hvor jeg har 10 min på meg til bussen går og når jeg først har kommet meg på bussen, frister det lite å gå av.
Herregud, jeg har ikke søvnproblemer, jeg bare får ikke sove visse dager. Hverken telle sauer, tær eller andre kroppsdeler funker ikke.

3 kommentarer:

  1. Når du lukker øynene å se på de hvite prikken som dukker opp. Funker på meg i allefall :)

    SvarSlett
  2. Stå opp og drikk et glass kaldt melk også prøv å IKKE se på klokka, det bare stresser deg:P
    Og ikke tenk på at du vil sove - eller skal sove - eller må.

    SvarSlett
  3. Tenk på skole, det gjør deg trøtt :) ikke at jeg er den personen som bør gi søvn tips!

    SvarSlett