mandag 20. oktober 2008

Fjortis - alder eller tilstand?

Jeg satt og så gjennom gamle webcambilder av Marianne og meg, og jeg tør å påstå at jeg var en såkalt fjortiss en periode. Jeg har aldri brukt mye brunkrem eller tupert håret til de grader, men det kan være at jeg hatet håret mitt en periode og brukte bånd hver dag. Nei, jeg var ikke en wannabe soss, jeg likte ikke håret mitt.
Jeg kan se jenter med håret til taket, tryne smørt inn med skokrem og pysjbukser som antrekk, gå og snakke om at alderskullet under er så utrolig fjortisser. "Haha, hva er du da?" Jeg skal ikke dømme eller noe, for jeg syns personlig det er litt søtt å se på. Fjortiss er visst en tilstand og ikke en alder. Hvorfor har det seg da slik at alle ser på de yngre som fjortisser? Uansett alder. Jeg er sikker på at 20 åringer i ny og ne tenker at jeg er en superfjortiss som sprader rundt med trutmunn 24/7. Det er ikke sant.
Jeg tror fjortiss er som å være gal. Du nekter for at du er det, og dette gjør at folk rundt deg ser på deg som enda mer gal.
Hva mener du er en typisk fjortisfaktor?

9 kommentarer:

  1. Jeg kan inrømme noen av bildene jeg tar er litt fjortis;p Vet ikke hvorfor man sier fjortis egentlig...hehe!

    SvarSlett
  2. typisk fjortis for meg er mye drama, bestevenn med en ny person hver dag, og ikke minst legge forkortelser på hvert ord :p

    SvarSlett
  3. Jeg er også enig med deg, Lene.
    Og ikke minst ny "forelskelse" hver uke.

    SvarSlett
  4. Japp,var en kjempe koselig helg da:D

    SvarSlett
  5. jeg er enig med Lene sjæl ass. :p også alle disse ekstra navnene. noen av dem er så fjortis at det gjør helt vondt. :p

    SvarSlett
  6. Bare hyggelig :)
    Tusen takk til deg også søta! :-D

    SvarSlett
  7. Æ, jeg husker fjortisperioden i livet mitt, ja. Huff :S Vil ikke tenke på det en gang, haha

    SvarSlett
  8. Fjortis er en tilstand. Veit om mange 40-50 åringer som oppfører seg som ein tennåring ! Forferdelig!

    SvarSlett