onsdag 12. november 2008

Ny hobby?

En søt, gammel mann var innom jobben min i går. Han betalte med en 100 kroning, og skulle ha tilbake 70 kr. Det var veldig viktig for han å få tilbake minst én 20 kroning. Med mindre jeg hadde giddi å rota nedi hullet for å finne tre 10kroninger tok jeg det som en selvfølge. Så begynte han å forklare for meg. Han drev nemlig og samlet på 20 kroninger, for det ble det penger av! “Sannelig!” tenkte jeg. Tenk da. Samler du to 20 kroninger hver dag 1 uke, så er jo det over 200 kroner. Genialt! Bare å lage en boks for 20 kroninger, som du ikke skal ta av. Det er nok den største utfordringen.
Jeg tror faktisk jeg skal begynne på mandag. Fra og med mandag skal jeg lage en “tur-spare-boks” hvor jeg legger alle 20 kroningene jeg får tak i! Ingen av de skal bli brukt. INGEN!
Noen andre, gode forslag på åssen man skal klare å spare penger?

5 kommentarer:

  1. Det var sykt smart. Det skal jeg også gjøre!

    SvarSlett
  2. Det vil jeg og begynne med :-D haha! geanial metode da.

    jeg digger saw filmene, fyyyy! gleder meg til å se 5'ern :D

    SvarSlett
  3. Skulle vært som halloweenfilmene :-D mange saw filmer etter hverandre! Helt opp til 13

    SvarSlett
  4. åh, det hadde vært noe det! Det beste er at de overrasker hver gang. Klarer ikke forutse slutten eller noe.

    SvarSlett
  5. Gå til banken og få en sparekonto, og be de gjøre slik at på lønningsdato trekker de et vist beløp dit - og kontoen kan du ikke røre før du er 18

    SvarSlett