søndag 14. desember 2008

Hva tenker du når du ser det?

Hotel Rwanda er en film som handler om Tutsiene og Hutuene i Rwanda. Filmen er basert på sanne hendelser, og tar for seg det som skjedde i løpet av 3 måneder i 1994. Hutuene dreper presidenten, Tutsiene og alt som er. Slike filmer får meg faktisk til å tenke. Hotel_Rwanda_movie“De ser det på nyhetene, sier “Gud, så fryktelig”, så spiser de videre.”

Det er sånn det er. Vi ser om slike ting på nyhetene, men hva kan vi gjøre? Nå skal ikke jeg gi meg ut på å skrive om temaer jeg ikke har så mye peiling på, for da skriver jeg bare feil. Men filmen var så sterk og jeg må innrømme en tåre trillet litt her og der. Så sterke scener burde ikke vært basert på sannheten, de burde vært laget med dukker og plastikksverd. Nå er det ikke meningen at jeg skal framstå som en FN soldat som gjør alt jeg kan for å redde U-land, det er virkelig ikke sånn ment. Jeg ville bare anbefale filmen. Jeg mener den er verdt å se.

Hva tenker du når du ser om slike hendelser på nyhetene? Gir du faen, blir du lei deg, eller er du litt care?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar