onsdag 21. januar 2009

Er det mulig?

IMG_0132

Se Mamelund, til og med min hund…, er skuffet.

Alle har vel fått med seg kampen mellom Norge og Serbia? Jeg kan ikke tro at det skjedde. Marerittet, tabben over alle tabber.. Det er 6 sekunder igjen og Norge har ballen. De har laget en plan, men den går rett i dass da Mamelund skyter ballen over sidelunja. Jeg kan ikke tro det. Erlend Mamelund, – den flinke, den store, sterke bossen. Jeg blir satt ut.

På skolen i dag hadde en svensk dame med navn Mia foredrag for oss. Hun var helt fantastisk. Hun visste 139% hva hun snakket om, hun traff oss midt i hue og var morsom i tillegg. Alt hun sa (nesten) kjente jeg meg igjen i. Det handlet om hva vi jenter krevde, kroppsspråket til gutter og jenter, – forskjellen mellom oss, tankene, og “mental trening” som hun kalte det. Se på Mamelund denne kampen. Liksom,, tenk dere hvor mange nøyaktige pasninger Mamelund har sendt til Kjelling før. Sjeldent slår de feil. Men nå, som den gjaldt gikk det skeis. Det må ha vært oppe i hode, psykisk, stress.. Selvfølgelig gjør man tabber og har uflaks, men det skal man ikke ha på det nivået i en så avgjørende situasjon.

Mia snakket også om hvordan jenter likte å bli kysset og hva som var viktig i en ungdoms hverdag. Hva du blir vurdert etter som person, utsiden, innsiden, fordeler og ulemper ved en person. Man kom lengst med å være snill mot andre mennesker. Er du snill mot én, er den personen snill videre. Det er som den nydelige filmen “Pay it Forward". Har dere ikke sett den, så gjør det. Nå.

1 kommentar:

  1. huff, den kampen var grusom. Jeg tror jeg aldri har blitt så sint når jeg har sett på håndballkamp noengang. At det går ann, Store mannfolk, som har plass på landslaget, hvordan skal dette gå ann å skyte en sånnen feilpasning?

    SvarSlett