onsdag 11. mars 2009

Er det å drepe en trend?

Diverse 006

Siden Stine syntes dette bildet var så proft, lovte jeg å legge det ut. Jeg vet ikke helt jeg…, Det kamera jeg har nå tar ikke akkurat de beste bildene. Fikk tilbake det gamle kamera mitt, men da var batteriet helt dødt, så vi måtte bestille nytt. Ukult.  Så nå må jeg ha med et mindre bra kamera til Berlin, der jentene og jeg hadde planer om å posere som noen gærninger utenfor Chanel og Dior butikkene, med 300 poser og store glis.

En ting som skremmer meg litt er det nye skolemassakeren i Tyskland. Hva som får en 17 åring til å skyte rundt seg i en tiendeklasse på en skole han selv gikk på tidligere, skjønner jeg virkelig ikke. Han ble drept selv i jakten, etter å ha skutt og drept minst 15 personer.., Syke, syke greier. Les om det i VG her.

Virker som det er en trend å være en skolemassaker. Nå er det heldigvis lenge siden det sist har skjedd, så håper ikke det er tilbake nå. For guds skyld, la dette være siste da.

6 kommentarer:

  1. WOOW! FOR ET BRA BILDE!! Fotograf-talent av de skjeldne det der ja! :D

    SvarSlett
  2. Han har vel knipsa litt da.

    SvarSlett
  3. tsk, har man lyst har man lov

    SvarSlett
  4. Hva som får en 17 åring til å gjøre slik en grusom handling forstår jeg faktisk veldig godt. Hadde livet hans vært positivt annerledes hadde dette aldri skjedd, og slikt hadde ikke engang vært i tankene hans. En person som møter så mye motgang og helvete i livet sitt kan i noen tilfeller ty til ekstreme handlinger. Selvmord er mye oftere resultatet. Det er slettes ikke en trend, men at slike handlinger skjer oftere og oftere kan heller tyde på at flere mennesker kommer til dette punktet i livet sitt i dagens samfunn, dessverre. En slik handling kan aldri rettferdiggjøres, men personlig kan jeg i det minste forstå hvorfor. Jeg har hatt kontakt med mange personer med selvmordstanker, og et fåtall av disse har tenkt et hakk lenger, uten å gjøre alvor av det. Dette er ikke onde mennesker. Det er mennesker som skriker etter hjelp uten å få den rette hjelpen for dem. Noen ganger er det faktisk så enkelt som at de trenger et menneske i livet deres som er der for dem, støtter dem, respekterer dem, og gir dem ubetinget kjærlighet. Jeg har hørt det kalles en venn.

    SvarSlett
  5. Ja, jeg skjønner det, men det finnes andre måter å få ut agresjonen sin enn å skyte uskyldige mennesker på SKOLEN! Hallo, det finnes grenser. Ja, det var selvfølgelig synd på han osv, men om alternativet var selvmord hadde det vært "bedre" i denne situasjonen. Sånn mener jeg det.. Det er skremmende hva ungdommer kan gjøre nå til dags.. Syns ikke du?

    SvarSlett
  6. Det er jo det som er problemet når det går så galt i livet for et menneske - det fins ikke grenser for dem, desverre. Jeg tviler på at Tim satt og vurderte om han skulle ta selvmord eller utføre en skolemassakre.
    Ja det er meget skremmende hva ungdommer kan gjøre nå til dags. Det er meget synd at disse ungdommene ikke får den hjelpen de trenger. Det er mange som er flinke til å skjule at de sliter, og da blir det jo enda vanskeligere for andre å forstå at noe er galt. Jeg mener dette er noe som skolesystemene i verden burde ta mye bedre tak i, og prøve å gjøre noe med. Det går på å få slutt på mobbing, å inkludere alle, å vise respekt, vise medfølelse, bare å vise at en bryr seg og tilbyr hjelp og støtte. Med mindre skoler, foreldre og andre ungdommer blir bedre på disse punktene så tror jeg vi kommer til å se mer av slike hendelser.

    SvarSlett